این سطح برای واحد بازرگانی سازمانهایی در نظر گرفته شده است که فرایند خودارزیابی را به طور کامل انجام داده و پیشرفتهای مناسبی را در بهکارگیری معیارهای مدل کسب نمودهاند.
بدین ترتیب، اینگونه واحدها یک گزارش مختصر را تهیه و در اختیار ارزیابان قرار میدهند. تیم متشکل از ارزیابان حرفهای پس از مطالعات گزارش، یک بازدید از واحد بازرگانی انجام داده و نسبت به تهیه گزارشی که شامل امتیاز واحد بازرگانی سازمان، نقاط قوت و حوزههای نیازمند بهبود میباشد، اقدام مینمایند.
– شرایط دریافت تقدیر برای تعالی:
واحدهای بازرگانی دریافت کننده ” تقدیر برای تعالی” باید دارای ویژگیهای زیر باشد:
- یک نفر از میان مدیریت ارشد و یا مدیران میانی واحد، به عنوان مدیر تعالی بازرگانی منصوب شده باشد.
- بر اساس یکی از رویکردهای معرفی شده در مدل تعالی بازرگانی، خودارزیابی انجام شده باشد بهنحویکه نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود، شرایط استخراج را داشته باشد و همچنین در زمان ارسال گزارش، از آخرین خودارزیابی بیش از یک سال نگذشته باشد.
- تدوین، توسعه، اولویتبندی و جاریسازی برنامههای بهبود، مبتنی بر نتایج حاصل از خودارزیابی صورت گرفته باشد.
- واحد متقاضی، باید نتایج حاصل از اجرای حداقل یکی از برنامههای بهبود حاصل از فرایند خودارزیابی را که نشاندهندهی اثربخش بودن استقرار مدل تعالی بازرگانی باشد، ارائه نماید.
- واحد متقاضی باید در اغلب نتایج کلیدی با متوسط واحد بازرگانی سازمانهای ایرانی در صنعت خود، قابل قیاس باشد.