سطح دو – تقدیر برای تعالی

این سطح برای واحد بازرگانی سازمان‌هایی در نظر گرفته شده است که فرایند خودارزیابی را به طور کامل انجام داده و پیشرفت‌های مناسبی را در به‌کارگیری معیارهای مدل کسب نموده‌اند.

بدین ترتیب، این‌گونه واحدها یک گزارش مختصر را تهیه و در اختیار ارزیابان قرار می‌دهند. تیم متشکل از ارزیابان حرفه‌ای پس از مطالعات گزارش، یک بازدید از واحد بازرگانی انجام داده و نسبت به تهیه گزارشی که شامل امتیاز واحد بازرگانی سازمان، نقاط قوت و حوزه‌های نیازمند بهبود می‌باشد، اقدام می‌نمایند.

شرایط دریافت تقدیر برای تعالی:

واحدهای بازرگانی دریافت کننده ” تقدیر برای تعالی” باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • یک نفر از میان مدیریت ارشد و یا مدیران میانی واحد، به عنوان مدیر تعالی بازرگانی منصوب شده باشد.
  • بر اساس یکی از رویکردهای معرفی شده در مدل تعالی بازرگانی، خودارزیابی انجام شده باشد به‌نحوی‌که نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود، شرایط استخراج را داشته باشد و همچنین در زمان ارسال گزارش، از آخرین خودارزیابی بیش از یک سال نگذشته باشد.
  • تدوین، توسعه، اولویت‌بندی و جاری‌سازی برنامه‌های بهبود، مبتنی بر نتایج حاصل از خودارزیابی صورت گرفته باشد.
  • واحد متقاضی، باید نتایج حاصل از اجرای حداقل یکی از برنامه‌های بهبود حاصل از فرایند خودارزیابی را که نشان‌دهنده‌ی اثربخش بودن استقرار مدل تعالی بازرگانی باشد، ارائه نماید.
  • واحد متقاضی باید در اغلب نتایج کلیدی با متوسط واحد بازرگانی سازمان‌های ایرانی در صنعت خود، قابل قیاس باشد.
WhatsApp
Print
Email
Facebook
Twitter
LinkedIn

سایر مقالات

فصل 4

منطق RADAR

 استفاده از یک منطق مشترک در خودارزیابی سازمان‌ها مثل منطق RADAR این مزیت فوق‌العاده را دارد که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از نتایج بهترین

توضیحات بیشتر »