وجوه تمایز مدل تعالی بازرگانی

تفاوت مدل تعالی بازرگانی با سایر اقدامات انجام گرفته در ایران در حوزه توانمند سازی واحدهای بازرگانی :

  • در سایر فعالیت های انجام شده در کشور جهت توسعه بازار شرکت ها، به روش هایی برای فروش نهایی محصولات و خدمات در بازارهای داخلی و خارجی پرداخته اند؛ اما در مرکز تعالی مدیریت بازرگانی بر ایجاد و توسعه زیر ساخت های علمی و به کار گیری آن ها در واحد بازرگانی هر سازمان تمرکز شده است و به عبارتی راهبرد کلیدی و معروف “آموزش ماهی گیری بهتر است تا ماهی دادن” مد نظر می باشد.
  • در هیچ یک از فعالیت های انجام شده به غیر از ارائه آموزش های تخصصی و یا انتقال تجربیات به صورت سطحی به اهمیت ایجاد زیر ساخت در واحد های بازرگانی پرداخته نشده است؛ اما در مرکز تعالی مدیریت بازرگانی با توجه به نیازهای روز و در نظرگرفتن سرعت رقابت در سطح داخلی و بین المللی، اقدام به ارائه یک الگوی مشخص و قابل ارزیابی همراه با آموزش، خود ارزیابی و تشویق برای بهبود مستمر منطبق با کنترل و برنامه ریزی به صورت

بومی و با در نظر گرفتن شرایط روز شرکت های کشور اقدام شده است.

  • در مشاهدات انجام شده از واحد بازرگانی شرکت های کشور، استفاده از مدل ها و ابزارهای مدیریتی نامناسب و بدون در نظر گرفتن میزان بلوغ شرکت بسیار زیاد است که یکی از دلایل این موضوع، عدم آگاهی مدیران واحدها از وضعیت و جایگاه واقعی خود و عدم توانایی در ترسیم آینده و به عبارتی تشخیص استراتژی های شرکت می باشد. در طراحی مدل تعالی بازرگانی با تمرکز بر خود ارزیابی و کشف نقاط قوت و زمینه های بهبود، ارائه برنامه و عملیاتی نمودن آن، مورد توجه قرار گرفته تا سازمان بتواند وضعیت فعلی خود را شناسایی و در ترسیم جایگاه مطلوب به صورت واقع بینانه عمل نموده و در این رهگذر دچار سردرگمی نشده و در مسیر تعالی قرار گیرد.

 

WhatsApp
Print
Email
Facebook
Twitter
LinkedIn