مدل تعالی بازرگانی، از ویژگی ها و برتری های فراوانی برخوردار است که مزایای زیر به عنوان اصلی ترین، این موارد به حساب می آیند:
۱.رشد و ارتقاء سطح واحد بازرگانی یک سازمان در ابعاد تخصصی
- تضمین موفق شدن واحد بازرگانی سازمان در دراز مدت
۳.ایجاد تعادل بین خواسته ها و انتظارات رهبران یک سازمان و ذی نفعان از واحد بازرگانی آن
- کسب رضایتمندی ذینفعان واحد بازرگانی
- برخورداری این مدل از دیدگاهی سیستماتیک و فراگیر
- توجه به مدیریت مبتنی بر فرایندها
- ایجاد زمینه یی برای مشارکت گسترده کارکنان واحد بازرگانی و جذب حمایت رهبران آن سازمان
- توجه ویژه به نتایج کسب شده توسط سازمان با تمرکز بر واحد بازرگانی
- شناسایی نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود، جهت مدیران ارشد واحد بازرگانی یک سازمان
- ارائه تصویر واقعی از فعالیت های واحد بازرگانی در محیطی واقع بینانه
- نشان دادن میزان بلوغ واحد بازرگانی سازمان
- ترویج تبادل تجربیات درون و برون سازمانی با به کار بردن ابزار بهینه کاوی
- امکان استفاده از رویکرد خود ارزیابی بر اساس این مدل، به منظور تعالی بازرگانی
۱۴. ارزیابی مبتنی بر واقعیت