- ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بازرگانی شرکتها
- ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات موفق بخش بازرگانی و متخصصین بازرگانی
- تشویق شرکتها و متخصصین برای خودارزیابی
- ارتقا سطح کیفی مدیریت بازرگانی در کشور مبتنی بر رقابتپذیر کردن بنگاههای اقتصادی نوآور
- ترغیب شرکتها به ایجاد و توسعه واحد تخصصی مدیریت بازرگانی با محوریت صادرات
- تشویق نخبگان و استعدادهای برتر جامعه برای ورود به حوزه بازرگانی سیستماتیک
- ترغیب شرکت ها به انجام خودارزیابی مستمر در حوزه بازرگانی بر اساس معیارهای مشخص ((مدل تعالی بازرگانی))
- تشویق شرکت ها به همکاری مشترک، انتقال تجربه و تشریک مساعی در طیف گستردهای از موضوعات مهم و حساس حوزه مدیریت بازرگانی