سطوح تعالی در مدل تعالی بازرگانی

در مدل تعالی بازرگانی همانند اکثر مدل های تعالی جهت قرار گرفتن در مسیر تعالی، و نیز به منظور تشویق و ترغیب واحد بازرگانی سازمان ها  سطوحی تحت عنوان “سطوح تعالی” در نظر گرفته شده است. این سطوح میزان موفقیت واحد بازرگانی سازمان ها را در دستیابی به تعالی نشان می دهد و باعث مشخص شدن وجوه تمایز واحد بازرگانی سازمان ها از یکدیگر می شود.

در این مدل، واحد بازرگانی وارد مراحلی از پیش تعیین شده خواهد شد که در اصطلاح به آن” سطح بلوغ ”  گفته می شود.  هر سطح بلوغ، مجموعه ای از زمینه هایی را شامل می شود که یک واحد بازرگانی می بایست برای بهبود خود، آن زمینه ها را فراهم نماید.

ارزیابی ها در مدل تعالی بازرگانی بر اساس اینکه در واحد بازرگانی چه تعداد از زمینه های تعالی محقق شده است، انجام می گردد و در پایان ارزیابی نیز یک سطح بلوغ برای آن واحد تعیین خواهد شد.

به طور مثال، هنگامی که واحد بازرگانی یک سازمان در سطح ۳ قرار دارد، بدین معناست که:

پس از ارزیابی از واحد بازرگانی آن سازمان، مشخص شده است که تمام اهداف مرتبط با مدل در سطوح قبلی (سطوح ۱ و ۲) در آن واحد پیاده سازی و تحقق یافته است.

جایزه تعالی بازرگانی دارای سه سطح به صورت زیر می باشد:

۱.سطح یک:  این سطح شامل:  ”  گواهی تعهد به تعالی”  می باشد.

۲.سطح دو:  این سطح شامل:    تقدیر برای تعالی می باشد.

۳.سطح سه:  این سطح شامل:  ”  تندیس های بلورین، سیمین و زرین”  می باشد.

فرایند اخذ جایزه در هریک از سطوح فوق درجایزه ملی تعالی بازرگانی به تفکیک به اجرا گذاشته می شود و برندگان هر یک از سطوح در هر گروه، نیز به طور جداگانه  انتخاب و معرفی خواهند گشت.

 

WhatsApp
Print
Email
Facebook
Twitter
LinkedIn