معیار نتایج محصولات و خدمات نشان میدهد که عملکرد واحد بازرگانی و همچنین تعامل این واحد با سازمان در ارتباط با جاریسازی موفق استراتژیها، خطمشیها و اجرای رویکردهای مرتبط با ارائه محصولات و خدمات قابل رقابت در بازار، به چه نتایجی دستیافتهاند.
واحد بازرگانی دریک سازمان متعالی با هدف ارتقای سبد محصولات و خدمات از همه امکانات و توانمندیهای آن سازمان استفاده نموده و دستاوردهای نهایی مرتبط با رویکردها را در خصوص سبد محصولات و خدمات در دورههای زمانی گوناگونی، متناسب با اهداف و نوع فعالیتهای آن سازمان اندازهگیری و تحلیل میکند. زیر معیارهای معیار نتایج محصولات و خدمات موارد به شرح ذیل میباشد:
۱۰-۱-تعداد محصولات و خدمات
۱۰-۲- حجم تعدادی محصولات و خدمات فروخته شده
۱۰-۳- تعداد محصولات و خدمات جدید اضافه شده به سبد محصولات و خدمات واحد بازرگانی یک سازمان
۱۰-۴-روند صعودی یا نزولی سهم بازار هر محصول و خدمت
۱۰-۵-تعداد محصولات و خدمات جدید نوآورانه به سبد محصولات و خدمات واحد بازرگانی یک سازمان
۱۰-۶- روند صعودی یا نزولی سهم بازار هر محصول و خدمت نوآورانه